Alternatywna propozycja na fortowca
Generalnie mówi się, że idealny fortowiec to tzw. koks czyli wszystkie pkt ma włozone w życie.
Jednak jest to wersja idealna ponieważ jak prawdopodobnie wszyscy wiedzą nie ma możliwości aby
"przekonać" wszystkich ludzi zajmujących się walkami fortowymi aby inwestowali w punkty życia.
Dlatego chciałbym przedstawić alternatywną postać fortowca która dosyć dobrze radzi sobie w fortach jak również
w innych aspektach gry. Od razu zaznaczam, że jest to alternatywna propozycja i nie należy jej traktować jako idealnej.
Założenie - rozłożenie umiejętności tak aby odpowiednim klasom dawało do odpowiednich cech czyli:
- żołniez - HP
- poszukiwacz - uniki
- zawadiaka - celowanie
- bob - ten nic bo i tak dostaje 30% do wszystkiego bonusu.
Punkt wyjściowy - postać na poziomie 100 lvl. Czyli 300 małych i 100 dużych pkt.
Z wszelkich testów jakie przeprowadziłem - z 10% dokładnością wynika, że na pewnym etapie dla wszystkich klas postaci pewne ustawienia są identyczne.
Dopiero później aby zadziałała własność postaci liczą się dodatkowe punkty.
Z tego względu zarezerwowałem dla postaci na 100 lvl - 120 punktów do rozdania według klasy.
Tak więc mamy do dyspozycji 100 punktów dużych oraz 180 pkt małych. Jak je podzielić.
- Dowodzenie - 65
- Celowanie - 25
- Uniki - 40
- Chowanie się - 50
- Wytrzymałość - 100
To sa oczywiscie czyste pkt bez ubrań.
W tym układzie ważne są 2 sprawności. Dowodzenie oraz wbrew pozorom uniki.
Optymalny liczący się poziom dla dowodzenia to 130 (w ubraniu) oraz 180 (w ubraniu).
Uniki (tak jak i dowodzenie) ciągna wszystkie parametry w górę. Niestety jedną z tych cech trzeba poświęcić aby zaoszczędzić te wspomniane 120pkt. Padło na uniki ponieważ dowodzenie daje bonus w 4 cechy kiedy uniki tylko w 2. Stąd niska wartość uników.
Kolejność rozdawania pkt dla początkujących tak aby parametry walki rosły równomiernie.
Podstawa - wszystkie duże pkt w cechę Siła.
teraz małe:
- Dowodzenie - do wartości 65
- PŻ do wartości 180 (teraz można zacząć rotować pomiędzy umiejętnościami tak aby osiągnąć w kolejności:
- Chowanie - do 50
- Uniki - do 40
- Celowanie - do 25
- W Wytrzymałość nic nie dajemy - ta umiejętność dostaje z cechy siła.
W ten sposób mamy 120 pkt (na poziomie 100lvl) do rozporządzenia. I tak.
- żołnierz może dac je w HP.
- poszukiwacz może je rozdać między chowanie się a wytrzymałość (bardziej chowanie się).
- Zawadiak do celowania
- Bob jak chce.
Resztę uzupełnia się odpowiednimi ubraniami pod obronę bądź atak:
Przykład obrona:
- Szlachecki krawat
- Czarny stetson
- Tomahowk (rodzina tomahowków/złota szabla)
- Czarna skórzana kurtka
- osioł
- rakieta
- szlacheckie kowbojskie spodnie / żółte chapsy
- sandały
- zielony pas z pistoletami
Przykład atak:
- Szlachecki krawat
- Czarny stetson
- złoty Colt (bądź broń dajaca do celowania)
- Brązowy płaszcz
- osioł
- rakieta
- szlacheckie kowbojskie spodnie / żółte chapsy
- sandały
- Pas Calamity Jane / Brązowy Pas z bykiem
|
Polecamy
Blog The West
Gazeta The West
|