Ostatnio na forum:

Gaszenie Pożaru - Złot... (0) [poczciwiec]
złoty pył (12) [kaz1958]
Bożek (0) [kasandra29]
wielbłą (0) [wojtek380]
Rozwój Poszukiwacz (6) [moneczka11]
Forty Postać Prace/zawody/zestawy Opisy zadań Różności Aktualizacje i kontakt
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg

04.07.2013 - Poprawiony Kalkulator Fortowy. Dopasowany do wersji TW 2.04.


Bonusy

Podmenu wyboru:By Włodek III

Aktualne w wersji 1.28 oraz częściowo) 1.29. Niebawem pojawi się wersja z aktualnymi bonusami
ROZDANIE UMIEJĘTNOŚCI ORAZ UBRANIE TO PODSTAWA

Wykażę jak ważne jest rónomierne rozłożenie tych 5 umiejętności oraz odpowiednie dobranie ubrania.
W walce o fort ważne jest wyłącznie 5 umiejętności.
Dowodzenie jest brane pod uwagę podczas strzelania, a także podczas unikania strzału.
Celowanie jest brane pod uwagę wyłącznie gdy do kogoś strzelamy.
Unik jest brany pod uwagę wyłącznie wtedy, gdy staramy się uniknąć strzału.
Chowanie się jest brane pod uwagę w przypadku obrońców, gdy starają się strzelić, lub uniknąć strzału.
Wytrzymałość jest brana pod uwagę w przypadku atakujących, gdy starają się strzelić, lub uniknąć strzału.

Tak więc przy każdej próbie strzału, lub próbie uniknięcia strzału brane pod uwagę są dokładnie 3 umiejętności.
Bonusy umiejętności
  • +1 bonus od punktu w górę
  • +2 bonus od 3 punktów w górę
  • +3 bonus od 10 punktów w górę
  • +4 bonus od 23 punktów w górę
  • +5 bonus od 43 punktów w górę
  • +6 bonus od 71 punktów w górę
  • +7 bonus od 108 punktów w górę
  • +8 bonus od 155 punktów w górę
  • +9 bonus od 211 punktów w górę

Podczas próby celowania i uniku brane są pod uwagę również bonusy i kary za sektory specjalne w forcie oraz kary za odległość*.

Tłumaczę
Wykonam przykładową próbę atakujący strzela - broniący się unika Porównywane są sumy bonusów z celowanie+dowodzenie+wytrzymałość atakującego do sumy unik+dowodzenie+chowanie się broniącego atakujący napchał w celowanie 213 pkt, w dowodzeniu ma 0, w wytrzymałości też 0, do tego ubrał się (jak to wielu robi) tak jak do pojedynku, zyskał nieco celowania i uniku, nic poza tym, wracając do tabeli bonusów jego suma to +9 +0 +0 = +9 broniący się rozdał umiejętności typowo pod forty równomiernie, w celowanie 71, w dowodzenie 71, w chowanie się 71, jego suma to +6 +6 +6 = +18 podczas strzału porównujemy: atakujący strzela 9 - 18 broniący unika (jak widać nie ma szans na trafienie)

Podsumowując Dobre przygotowanie się do bitwy o fort zarówno dla atakującego jak i broniącego się to spore wyzwanie. Trzeba usiąć i przeliczyć sobie bonusy z umiejętności oraz ubrania. Dobrać ubranie tak by zrównoważyć umiejętności potrzebne dla danej sytuacji (atakujemy czy bronimy się). Nie pchać umiejętności tylko w celowanie i unik bo każdy kto ma rozkład równomierny będzie na polu bitwy dwa razy bardziej wartościowy. Przekalkulować tak by w każdej z umiejętności dostać jak największy bonus z tabel.

* Odległość
Im bliżej postaci do której strzelasz się znajdujesz, tym większe prawdopodobieństwo że trafisz. Odległość jest obliczana na podstawie pól, sektory nie mają znaczenia. Odległość nie wpływa na ilość zadanych obrażeń.
  • -1 kary od dystansu 1 w górę
  • -2 kary od dystansu 2 w górę
  • -4 kary od dystansu 3 w górę
  • -5 kary od dystansu 4 w górę
  • -7 kary od dystansu 5 w górę
  • -9 kary od dystansu 6 w górę
  • -10 kary od dystansu 7 w górę
  • -12 kary od dystansu 8 w górę
  • -14 kary od dystansu 9 w górę
  • -16 kary od dystansu 10 w górę
  • -18 kary od dystansu 11 w górę
  • -19 kary od dystansu 12 w górę
  • -20 kary od dystansu 13 w górę
  • -22 kary od dystansu 14 w górę
  • -24 kary od dystansu 15 w górę

* Sektory specjalne
Istnieją sektory które dają ci pewną przewagę do twoich umiejętności. Bonusy, które dają mur, wieże i inne budynki zależą od ich poziomu rozbudowania. Zarówno atakujący jak i obrońcy otrzymują te same bonusy, w zależności od pola na jakim stoją.
Wieża
Wieże zapewniają największą ochronę. Na każdej z nich gracze otrzymują bonus w postaci 2 punktów na każdy poziom rozbudowania do ich ataku i obrony. Każda klasa postaci posiada swoją własną wieżę. Tylko postacie usytuowane na właściwych wieżach otrzymują bonus. Bonus zależy zawsze od cech. Siła dla robotnika, sprawność dla poszukiwaczy przygód, zręczność dla zawadiaków i charyzma dla żołnierzy. Gracze innych klas otrzymają jedynie podstawowy bonus wieży.
  • +6 bonus od poziomu o
  • +8 bonus od poziomu 1
  • +10 bonus od poziomu 2
  • +12 bonus od poziomu 3
  • +14 bonus od poziomu 4
  • +16 bonus od poziomu 5

Mur
Mur dodaje wszędzie ten sam bonus.
  • +4 bonus od poziomu 0
  • +6 bonus od poziomu 1
  • +8 bonus od poziomu 2
  • +10 bonus od poziomu 3
  • +12 bonus od poziomu 4
  • +14 bonus od poziomu 5

Budynki
  • Jeżeli stoisz na budynku dostajesz bonus +3.
  • Obszar flagi -5 bonus obszar flagi (4 sektory po 3 miejsca wokół sektora z flagą)
  • Na polach w bezpośrednim sąsiedztwie flagi, gracze otrzymują karę. Tracisz umiejętność ukrywania się lub wytrzymałości i otrzymujesz karę 4 punktów.
  • Flaga (4 kratki wokół flagi) -10 kary za sektor flagi
  • W sektorze flagi każdy gracz otrzymuję największą możliwą karę. Tracisz umiejętność ukrywania się lub wytrzymałości a także wartość dowodzenia i otrzymujesz karę 8 punktów. Jeśli ktoś oddaje strzał, ma w dowodzeniu sumę np 72 punkty więc jego bonus za tą umiejętność wynosi +6, stojąc w sektorze flagi odbierane mu jest 8 punktów od dowodzenia, ma zatem 64 punkty, jego bonus za tą umiejętność spada do +5, to samo dotyczy bonusów za wytrzymałość w ataku i chowanie się w obronie. Podobnie jest z obszarem flagi ale tam odejmowane są 4 punkty od wytrzymałości i chowania się.

By Włodek III


Polecamy

Blog The West

Gazeta The West


    Masz pytanie? Kliknij i zadaj je na NASZYM FORUM    

     
 
Copyright © 2010 - 2018 Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie Grzegorz Hrynek | Kontakt | Cookies