Poszukiwacz Skarbów
Pomyślałem że ten kto trafił do tego poradnika ma już trochę doświadczenia z the-west,
jednak jesli zaczynasz gre polecam poszukiwacza skarbów.
dlaczego ? bo to najbardziej uniwersalna postać wśród dostępnych klas postaci.
proszę przyjrzyjcie się jak osiągnąłem 90 level bez miasta, bez bitew fortowych, bez premium :)
gdy zaczniesz przygodę nie wykonuj na początku polecen z poradnika i gdy stawiasz pierwsze kroki pamiętaj :
- najszybciej wyczerpuje sie energia - niebieski pasek
obecna wersja gry pozwala uzupełnić energie przy przechodzeniu na wyższy level. to ważne !
- staraj sie nie patrzyc na ranking :)
pierwsza praca i już wybór - gdy zakończysz zbieranie tytoniu dalej zbieraj tytoń :)
dlaczego ? 2 godz zbierania tytoniu (na arizonie i blackfoot 1 godzina) daje początkującemu
2 pkt doswiadczenia i 21 dolarów $ - a ty potrzebujesz szybko forsy !
sprawdz ofertę handlarza - może znajdzie sie tam jakiś naszyjnik,
zielony czy niebieski kosztuje 75 $ a po zakupie daje taka premie jak awans o 3 levele,
wiec warto mieć forsę :)))
zawsze, a szczególnie na początku gry należy tak dobierać prace
aby energii starczyło na zdobycie kolejnego levela.
np masz 100pkt energii to oznacza że możesz wykonać 4 prace po 2 godz.
więc matematyka - mam już 2 pkt doswiadczenia, muszę zdobyć 14 aby odnowic energię,
gdy ustawię pilnowanie swiń, przepędzanie ptaków, zbiór bawełny będę mieć 18
sprawdzaj zadania, barman domaga się abys przeganiał ptaki przez 10 minut, ty rób to przez 2 godz.
oboje bedziecie zadowoleni,
pamiętaj że zwiększając czas pracy zwiększasz szansę na znalezienie przedmiotu
wiem sam jak irytujące jest szukanie pióra kruka gdy masz 20 level,
a ile godzin można spędzić szukając flagi przy obserwacji fortecy :(((
jako poszukiwacz dostajesz większe szanse na
znalezienie każdego przedmiotu, 10% wieksze od boba,
żołnierza czy zabijaki - to pomaga w późniejszej grze
czy ja coś mówiłem o rozdziałe pkt umiejętności ? Nie !
moja zasada nr.1 - jesli nie muszę nie rozdaję
szczególnie na początku każdy pkt umiejętnosci jest cenny i bardzo łatwo zablokować sobie jakąś pracę na
kilka dni.
ludzie często mówią 100%
owszem to dobry sposób ale gra jest troche monotonna,
zadanka z salonu czekają, rozwój postaci na początku dość wolny, no i tylko kilka prac które możemy
wykonywać...
jestem zdania że każde 100% są lepsze niż obdzielanie wszystkiego po równo
np 100% pkt cechy w sprawnosc a umiejętnosci w pływanie pozwoli juz na 7 levelu wykonywać budowe tamy
i poszukiwanie kam.szlachetnych
albo np 100% w pułapki daje na 9 levelu polowanie na bobry
jak ja rozdawałem pkt ?
kolejny level to kolejny pkt cechy w siłę a pkt umiejętnosci tak aby odblokowywac kolejne prace.
ważne - kupić naszyjnik, "obchodzenie sie ze zwierzetami" podnosi conajmniej o + 5pkt
z wykonywanych prac też coś wpadnie,
polecam zbieranie jagód, fasoli, kukurydzy bo te prace mają dużo szczęścia
a zdobyte owoce będą w późniejszej grze bardzo przydatne.
(w całej grze do wykonania wszystkich zadanek potrzeba razem około 30jagód 10fasolek 15kolb kukurydzy)
i tu kolejna moja uwaga - nie sprzedawaj tego co potem będziesz potrzebował
- moge sprzedać cukier bo łatwo go uzyskam w kolejnej pracy ale kukurydza, szynka czy
indyk nie wpada tak łatwo
jak ja rozdawałem pkt ?
powtarzam, kolejny level to kolejny pkt cechy w siłę a pkt umiejętnosci tak aby odblokowywac kolejne prace.
na 5 levelu mogłem za 2 godz pracy przy rozkładaniu torów zdobyć 36 pkt doświadczenia a żeby ukończyć level
potrzebnych było 46
czyli
+4 pkt umiejetności w sprawność manualna tylko tyle aby odblokować pracę zbiór jagód (szczęśliwcy znajdą
niebieski naszyjnik i wystarczy im +2pkt )
+1 pkt w pływanie by dalej robic zadanka u barmana (chyba że znajdę chustke na szyję lub brąz buty wtedy
nic)
mam teraz ok 10 wolnych (nieprzydzielonych jeszcze) pkt umiejetności i ważna decyzja czy :
+10 pkt jazda konna ( aby odblokować hodowlę krów)
a może +10 na budowanie (by odblokować rozkładanie torów)
tu widzimy jak mogą pomóc ubrania, zielona muszka kosztuje 446 $ i daje +11 budowy + 6 jazdy
kup szybko czarne ubranie farmera i wypracuj widły
ja poszedłem drogą boba :)
władowałem kolejne pkt umiejętności w budowanie
tak by móc wykonywać prace kopanie grobów, stawianie masztów telegraficznych
na 10 levelu miałem pkt cechy 10 siła
a pkt umiejętności budowanie +20 jazda konna +5 manualna +5
teraz celem była budowa stacji kolejowej i wiatraki
ale po 10 levelu postawiłem na dowodzenie gdzie ładowałem pkt umiejetności
zaś pkt cechy ładowałem w charyzmę i sprawność
na 40 levelu pkt cechy: siła 15 sprawność 6 zręczność 0 charyzma 25
a pkt umiejętności budowanie +30 jazda konna +25 chowanie +10 dowodzenie +40
miałem komplet farmera, zbierałem komplet konowała i tancerki
nie miałem żadnego problemu z wykonywaniem zadań bo mogłem wykonywać wiekszość prac.
brakowało mi wydobycia żelaza i polowanie na grizli
uwaga !
przy robieniu questa gór czarnych dostajesz kilof
pamiętaj aby użyć go do zadania cięzka praca u barmana zanim wyruszysz po skarb
od 40 lewelu kazdy kolejny pkt cechy wrzucałem w zręczność (niebieską)
a pkt umiejetnosci w wytrzymałość i chowanie, gdy zrobiłem reskill pozbyłem sie budowania
a dołożyłem do strzelania
na 90 levelu mam pkt cechy siła 10 sprawność 20 zręczność 40 charyzma 46
a pkt umiejętności wytrzymałość +70 chowanie +70 strzelanie +100 pułapki +10
dowodzenie +30 handel + 20 zaskoczenie +10
w komplecie tancerki robię każdą pracę
:)
uwagi ogólne :
pojedynki z npc w zakładce pojedynek
to dodatkowa okazja na zarobienie kilku pkt doswiadczenia, ale uwaga - mozemy stracic gotówkę.
gdy grasz poszukiwaczem bez miasta, umiejetnosci do pojedynków nie są potrzebne,
przeszedłem wszystkie pojedynki z npc z zadań nie dając ani jednego
dodatkowego pkt w unik, celowanie, refleks.
"przejmij miasto widmo"
dlaczego poszukiwacz miałby zawsze być bez miasta ?
obecna wersja gry czyni łatwiejszym zakupy, mamy handlarza i targ,
dawniej oczywistym było że po itemek trzeba wyprosić zaproszenie.
zatem pamiętaj że gdy znajdziesz bogato zaopatrzone sklepy
warto na kilka dni zatrzymać się w tym mieście aby zarobic forsę i zakupic dobre ubranka
natomiast przejmowanie miasta widma to totolotek, nigdy nie wiesz co znajdziesz w sklepach
ktoś napisał w swym profilu "gram kobietą bo lubie baby" - grając po raz pierwszy nawet nie pomyslałem że
mógłbym wybrać kobietę - ty rób jak chcesz ale
moim zdaniem komplet tancerki jest lepszy od kompletu dzentelmena.
owszem trochę problemu jest z naszyjnikiem, tu polecam targ.
innych różnic nie widzę
pułapki, pływanie, handel, zaskoczenie = 0
brak tych wszystkich umiejętności przy rozwiązywaniu questów uzupełniałem ubraniami
najtrudniej było z polowaniem na grizli - tu pomógł mi
set indianina ale włożyc go można dopiero na 55 levelu
"ciężka praca" 4 zadanka u barmana
proponuję abyś zrobił te zadania dopiero po 20 levelu
bo do uzyskania np 23lvl potrzeba 586pkt doświadczenia
a premia za ukończenie questa to 500 $ i 500 pkt dośw.
więc niższe lewele to tylko strata energii
ktoś powie że grając poszukiwaczem lepiej jest ładować pkt w pułapki albo w dowodzenie
- kolego, graj jak chcesz,
ja opisałem jak budowałem postać pod questy !
By wyandot
|
Polecamy
Blog The West
Gazeta The West
|