Ostatnio na forum:

Gaszenie Pożaru - Złot... (0) [poczciwiec]
złoty pył (12) [kaz1958]
Bożek (0) [kasandra29]
wielbłą (0) [wojtek380]
Rozwój Poszukiwacz (6) [moneczka11]
Forty Postać Prace/zawody/zestawy Opisy zadań Różności Aktualizacje i kontakt
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg

04.07.2013 - Poprawiony Kalkulator Fortowy. Dopasowany do wersji TW 2.04.


Kolejność strzelania

Zasady

Często podczas walk ludzie zastanawiają się jak to jest z tymi strzałami i zmiana miejsc. Jest to jedna z ważniejszych rzeczy jakiej trzeba się nauczyć. Nie znając zasad strzelania w forcie mozna stracić wiele życia. Znając te zasady mozna unikać zwielokrotnionego ognia przeciwnika. Zasady ogólne:
  1. Obrońca
    • Obrońca zawsze strzela jako pierwszy
    • Obrońca po strzale wykonuje ruch
    • Wniosek - obrońca w kazdej rundzie wykonuje pierwszy ruch
  2. Atakujący
    • Atakujący zawsze strzela jako drugi
    • Atakujący po strzale wykonuje ruch
    • Wniosek - atakujący w każdej rundzie wykonuje ruch jako drugi więc jeśli jest widoczny przez obrońcę nie ma jak się schować
Ponadto w ramach danej grupy (atakujących bądź broniących) istnieją zasady kolejności poruszania się i strzelania według rangi:
  • Pierwszy porusza się szeregowiec. Ale szeregowiec oddaje ostatni strzał
  • Drugi porusza się kapitan. Ale kapitan strzał oddaje przed szeregowcem
  • Jako ostatni porusza się generał ale za to pierwszy strzela.

Tak to wygląda ogólnie. Teraz jak wygląda to w praktyce

Obrońca

Jeśli obrońca widzi przeciwnika oddaje do niego strzał. Obrońca strzela do najbliższego przeciwnika jakiego widzi. Potem dopiero porusza się. Daje to obrońcy możliwość oddania strzału i zejścia z umocnień kiedy jest bardzo ranny i schowania się. Można sterować do kogo chce się strzelać ale tylko w ograniczonym zakresie. Ten zakres to moment kiedy atakujący po jednej bądź drugiej stronie są rozstawieni w miarę równo. W miarę równo oznacza, że obrońca ma jednakowo blisko do jednej jak i do drugiej strony. Wtedy klikając na przeciwnika można jakgdyby wymusić strzelanie w określonym kierunku. Ale to nie zawsze działa. Dlatego lepiej zostawić strzelanie grze.

Co zrobic jak stoimy w jakiejś pozycji i strzelamy ale nie trafiamy? Oznacza to, że strzelamy to przeciwnika lepszego od siebie. Zmieńmy więc pozycję. Jeśli mamy taka możliwość przesuńmy się o kilka kratek. Wtedy może okazać się, że dla nas w zasięgu znajdzie się ktoś inny. I będziemy go trafiać.

Obrońca stojąc na umocnieniach ma zawsze bonusy z tych umocnień. Jeśli obrońcy mogą strzelać do wroga z umocnień to niech tak robią. Nie schodzi się z umocnień na trawę w przypadku kiedy widzi się wroga.

Jak wspomniałem - obrońca zawsze strzela do widocznego najbliższego przeciwnika. Teraz kilka przypadków.
1. Atakujący sa poza fortem
Obrońca strzela do najbliższego. Strzelają również osoby znajdujące się na murach i domkach przez bramę do atakujących dołem.
2.Atakujący wdarli się na umocnienia
Obrońcy najpierw strzelaja do atakujących na umocnieniach a dopiero potem do tych znajdujących się na trawie
I ewenement
Grupka atakujących wewnątrz fortu. Taka grupka atakujacych może być wewnątrz fortu i iść na flagę i nikt do niej nie strzeli. Ale musi być spełniony 1 warunek. Wszyscy obrońcy muszą widzieć atakujących poza fortem. Obrońca najpierw strzela do atakujących poza fortem jeśli nie ma ich na umocnieniach. Jeśli są na umocnieniach to najpierw strzela do atakujących na umocnieniach a następnie do tych poza fortem. A dopiero w trzeciej kolejności strzela do atakujących wewnątrz fortu. Tak więc jeśli 100% obrońców widzi atakujących poza fortem, to kilku atakujących którzy wdarli się jakos do fortu są w nim bezpieczni. To zostało sprawdzone doświadczalnie :)

Atakujący

Atakujący nają trudniejsze zadanie. Startują z ziemi gdzie nie maja bonusów. W zależności od wielkości fortu wielu z nich jest wystawiona na ostrzał nie tylko z jednej stronyale również z dołu lub góry. Trzeba więc na początku się chować. Jaki jest system strzelania atakujących:
  1. Atakujący również strzela do najbliższej widocznej postaci. Jednak:
    • Atakujący najpierw strzela do wież
    • Potem strzela do murów
    • Następnie dopiero do ludzi na ziemi
    • A na końcu do ludzi na budynkach jeśli strzela przez bramę
  2. Atakujący nigdy nie strzeli przez bramę do wewnątrz fortu dopóki na murze będzie znajdował się chociaż jeden obrońca. Natomiast obrońcy przez bramę strzelają do każdego widocznego najbliższego przeciwnika.
  3. Atakujący nigdy nie strzeli do górnego muru jesli na którejś z wież bądź bocznych murów jest choć jeden obrońca. Za to Obrońcy na górnym murze będą strzelać do atakujących jeśli ich widzą.
Ale atakujący może też wykorzystywać rozbudowanie wież nawet na nich nie będąc. Im bardziej rozbudowane wieże tym większy dają "cień". Oznacza to, że obrońcy na wieży nie widzą wszystkich atakujących znajdujących się tuz pod rozbudowaną wieżą. W ten sposób mozna uniknąć ostrzału z obu wież. Wtedy atakujący są widziani tylko przez wieżę przeciwną. Ale to juz inna rozpiska mówiąca o taktyce i o tym kto kogo widzi.

Jeśli atakujący wejdą na umocnienia - strzelają do pierwszego najbliższego przeciwnika niezależnie gdzie stoi. W tym czasie obróncy również strzelają do atakujących na umocnieniach. Atakujący z ziemi mogą wtedy strzelać nie będąc narażeni na ogień obrońców.


Polecamy

Blog The West

Gazeta The West


    Masz pytanie? Kliknij i zadaj je na NASZYM FORUM    

     
 
Copyright © 2010 - 2018 Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie Grzegorz Hrynek | Kontakt | Cookies