Ostatnio na forum:

Forty Postać Prace/zawody/zestawy Opisy zadań Różności Aktualizacje i kontakt
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg

04.07.2013 - Poprawiony Kalkulator Fortowy. Dopasowany do wersji TW 2.04.


Jak podróżować

Podmenu wyboru:By Sharleen Core


Jak podróżować? - poradnik

Wstęp Jak powszechnie wiadomo, oprócz bezpośrednich bonusów do szybkości, które oferują nam kombinacje przedmiotów setowych, czy odpowiednie klasy postaci (zawadiaka, nowicjusz), nasza prędkość zwiększa się także wraz z umiejętnością Jazda Konna, z grupy cechy Sprawność. Każdy punkt Jazdy Konnej (lub Sprawności, od której zależy) zwiększa o 1% nasze poruszanie na mapie. Wszystkie poniższe dywagacje będą opierały się na tym banalnym i, wydaje mi się, że często pomijanym, założeniu :)

1. Dlaczego set indianina jest tak naprawdę "szybszy" niż set meksa?
Odpowiedź jest prosta - set meksa nie zwiększa naszej Sprawności. Prześledźmy to dokładnie wyłączając ostatnie poziomy zestawów (nic nie zastąpi kłusaczka :) ):
Set meksa:
  • 5 przedmiotów - 48%
  • 4 przedmioty - 36%
  • 3 przemioty - 24%
  • 2 przedmioty - 12%
Set indianina:
  • - 4 przedmioty - 44% + 8% (bonus setowy do Sprawności) + 4% (bonusy do Sprawności z indiańskiego ubrania i mokasynów) = 56%
  • 3 przedmioty:
    • wariant A (pióropusz, naszyjnik, ubranie/mokasyny) - 30% + 5% (bonus setowy do Sprawności) + 2% (bonus do Sprawności z ubrania/mokasynów) = 37%
    • wariant B (pióropusz/naszyjnik, ubranie, mokasyny) - 30% + 5% (bonus setowy do Sprawności) + 4% (bonus do Sprawności z ubrania i mokasynów) = 39%
  • 2 przedmioty:
    • wariant A (pióropusz + naszyjnik) - 15% + 2% (bonus setowy do Sprawności) = 17%
    • wariant B (indiańskie ubranie ALBO mokasyny + pióropusz/naszyjnik) = 15% + 2% (bonus setowy do Sprawności) + 2% (bonus do Sprawności z ubrania/butów) = 19%
    • wariant C (indiańskie ubranie I mokasyny) = 15% + 2% (bonus setowy do Sprawności) + 4% (bonus do Sprawności z przedmiotów) = 21%

Jak widzimy, tylko na ostatnim poziomie set meksa ma przewagę (wynika to z tequilli - set indianina nie posiada w komplecie żadnego produktu) - 2 przedmioty indianina dają maksymalnie 21%, natomiast 3 przedmioty meksa dają 24%.

2. Czy istnieje "niesetowy" model "strusia"?
Zgodnie z mechaniką, która zwiększa naszą szybkość wraz ze wzrostem Jazdy Konnej możemy tworzyć własne zestawy, które pozwalają nam na szybkie poruszanie. Oto kilka "szybkich" przedmiotów:
  • naszyjnik:
    • zielona chustka - 14% (+14 do Jazdy Konnej)
  • głowa:
    • brązowy cylinder - 9% (+9 do Jazdy Konnej)
    • cylinder Lincolna - 8% (+8 do Jazdy Konnej)
  • ubranie:
    • brązowy płaszcz - 13% (+13 do Jazdy Konnej)
    • szlachecki płaszcz - 9% (+9 do Jazdy Konnej)
    • rozpinana zielona koszula - 8% (+8 do Jazdy Konnej)
    • brązowa koszula w kratę - 7% (+7 do Jazdy Konnej)
  • buty:
    • szare kozaki jeździeckie - 16% (+1 do Sprawności, +15 do Jazdy Konnej)
    • brązowe kozaki jeździeckie - 16% (+2 do Sprawności, +14 do Jazdy Konnej)
    • szlacheckie kozaki jeździeckie - 13% (+2 do Sprawności, +11 do Jazdy Konnej)
    • buty konowała - 11% (+2 do Sprawności, +9 do Jazdy Konnej)
  • produkt:
    • kompas (zadanie poszukiwacza przygód) - 3% (+3 do Jazdy Konnej)
    • rakieta - 2% (+2 do Sprawności)
  • broń:
    • szabla Generała Granta - 9% (+9 do Jazdy Konnej)
    • proca Huckleberry'ego - 3% (+3 do Jazdy Konnej)
Wyłączając świecące bronie i kompas, jesteśmy w stanie nawet ze zwykłych ciuszków uklecić komplet dający ponad 50% szybkości :)

3. Jak łączyć przedmioty?
Nic nie zastąpi uniwersalnego bonusu "komplet indianina + rakieta" (58%).
Jeśli posiadamy 3 przedmioty z zestawu indianina, dokładamy do niego brakujący ekwipunek w następującej kolejności:
  • wariant I
    • rakieta + brakujący ciuszek dający więcej niż 10% bonusu
    • brakujący ciuszek dający więcej niż 12% bonusu
  • wariant II
    • w brakujące miejsce dokładamy przedmiot z zestawu meksa i tequillę

Pamiętajmy, że jakikolwiek przedmiot dający nam więcej niż 12% jest lepszy niż jego odpowiednik z setu meksa (nawet z dołożeniem tequilli)!
W ten sposób w zależności od posiadanego ekwipunku możemy kombinować, aby nasza prędkość była jak największa.

Zakończenie
Odpowiedni ubiór "strusia" daje nam korzyści nie tylko zyskując cenne sekundy. Pamiętajmy, że nawet jeśli nie będziemy mogli kliknąć odpowiedniej czynności (np. wyruszamy do miasta widmo, włączając sobie podróż na noc z zamiarem aktywacji zadań rano, kiedy się już obudzimy :) ) im szybciej dotrzemy do celu, tym prędzej nie będziemy nic robić. To stwierdzenie wydaje się na pierwszy rzut oka głupie, ale zauważmy, że utracone punkty życia regenerują się szybciej, jeśli postać pozostaje w miejscu niż wykonuje jakąkolwiek czynność (praca, przemieszczanie się), więc jeśli nie mamy zamiaru nocować w obcych hotelach warto pamiętać także i o tej drobnostce :)

Wiem, że pojawiają się dyskusje w doktrynie nauki fizyki na temat kolokwialnego utożsamiania pojęć "szybkość" i "prędkość" - ponieważ autorzy gry i tłumacze także stosują je wymiennie, pozwoliłem sobie na ten sam zabieg w niniejszym opracowaniu.

By Sharleen Core


Polecamy

Blog The West

Gazeta The West



     
 
Copyright © 2010 - 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie Grzegorz Hrynek | Kontakt | Cookies