Ostatnio na forum:

Forty Postać Prace/zawody/zestawy Opisy zadań Różności Aktualizacje i kontakt
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg

04.07.2013 - Poprawiony Kalkulator Fortowy. Dopasowany do wersji TW 2.04.


FAQ/Poradnik - fortowy

Poradnik FortowyTworzymy Fortowca ver 1Tworzymy Fortowca ver 2


By Smoke

W związku z tym, że mój pierwszy poradnik spotkał się z ciepłym przyjęciem postanowiłem napisać drugi. Będzie zawierał informacje na temat, jak prawidłowo rozwinąć postać, by dobrze sprawowała się w walkach fortowych. Mam nadzieję, że te porady również pomogą graczom, by mogli czerpać jak największą radość z bitw i samej gry

Droga do fortowca.
Przede wszystkim na początku trzeba sobie otwarcie powiedzieć: Swoją postać chcę poświęcić fortom. Nie będziemy marnować punktów pod wypasione pracki, nie będziemy się pojedynkować a i questów zbyt wielu nie wykonamy. To jest postać tylko i wyłącznie przeznaczona na walki fortowe i tego się trzymamy.

1. W punkcie pierwszym opiszę jak od początku rozdawać punkty i jakie przedmioty kupować by szybko osiągnąć postać zdolną do walki.

Od samego początku trzymamy się ściśle określonego schematu.
- wszystkie duże punkty dajemy w siłę (tak już będzie zawsze bez wyjątku)
- wszystkie małe punkty dajemy w dowodzenie (do pewnego pułapu, który opiszę później)

W ten sposób dojdziemy do pracy: Rozkładanie torów (10% kasy i 18% doświadczenia).
Szybko powinniśmy osiągnąć także Budowę urządzeń nawadniających (13% expa i 15% szczęścia)

Te prace w początkowej fazie gry będą naszym głównym dostarczycielem doświadczenia. Zaraz potem odblokujemy: Stawianie masztów telegraficznych (21% kasy i 25% expa) Mniej więcej w tym samym czasie dostępne będzie: Drukowanie gazet Echo The West (30% kasy i 20% expa)

Kolejny etapem będzie odblokowanie:
- Kopanie studni (33% expa 23% szczęścia) - Budowa stacji kolejowej (47% expa, warto zakupić jakąś muszkę dodającą budowanie, im szybciej tą pracę osiągniemy tym lepiej, z racji sporego expa prawdopodobnie zdarzy nam się tą pracę wrzucić nawet w późniejszych okresach gry)

Teraz następuje ostatnia faza dążenia do prac, które będziemy wykonywać do końca naszej gry na serwerze. Polecam zwiększać dowodzenie przy pomocy tańszych przedmiotów - przykładowo szary cylinder, czarne ubranie czy też szary krawat (dlatego tańsze, bo na początku pieniążków nie ma zbyt wiele).

Prace, które teraz musimy odblokować to:

- Zbieranie agawy (42% expa, pracę zdobędziemy przy pomocy zestawu Meksykanina - osioł, chusta, brązowe poncho - dzięki tej pracy musimy zdobyć tequilę)
- Karczowanie lasu (62% kasy, pieniążki nam będą bardzo potrzebne na sprzęcior)
- Wydobycie ropy naftowej (83% kasy, pracę odblokujemy przy pomocy zestawu Meksykanina, najlepiej najtańsze przedmioty - osioł, chusta, brązowe poncho i tequila)
- Budowa posiadłości (71% expa, nasz przyszły, główny dostarczyciel doświadczenia)
- Ochrona wozu osadników (60% expa, można zainwestować w mustanga i złoty naszyjnik indiański, zwiększa chowanie się a i w początkowej fazie gry przydaje się do szybszego podróżowania)

Teraz praktycznie możemy się już zająć zbieraniem kasy na potrzebny ekwipunek (karczowanie lasu, wydobycie ropy naftowej) i zwiększaniem naszego poziomu przy pomocy wysokoprocentowych prac (budowa posiadłości, ochrona wozu osadników, budowa stacji kolejowej, ewentualnie zbieranie agawy, eksploracja kontynentu czy też budowanie wiatraków)

W przyszłości możemy również odblokować takie prace jak:

- Gaszenie pożaru (65% szczęścia, 41% expa) - w dżentelmenie, bądź tancerce można wyciągnąć naprawdę sporą wartość przedmiotów
- Pilotowanie parowców kołowych (wymaga dłuższego dawania punktów w dowodzenie, a także zakupienia specjalnego ekwipunku - szary cylinder, szlachecki krawat i zielona koszula w kratę, ewentualnie buty konowała, ale to raczej za duży wydatek - praca nie jest konieczna, ale może być inwestycją, która potem się zwróci, a także daje dzwony do fortów) - (tutaj również zaznaczam możliwość uzyskania pracy przy pomocy dżentelmena i tancerki o których wspomnę później)
- Budowa rancza (61% expa, zostanie odblokowana w późniejszej fazie gry)
- Ściganie bandytów (75% expa i 85% szczęścia, można dać więcej punktów w chowanie się lub wytrzymałość, żeby odblokować tą pracę, osobiście nie polecam, bo w ten sposób zmarnujemy wiele punktów, które możemy poświęcić samej walce, a nie o to przecież chodzi)

Należy także wspomnieć o secie dżentelmena i secie tancerki. W obecnej fazie zdobycie laski czy też parasola jest banalnie proste. Można to zrobić przy pomocy questa "Morderstwo". Naszyjnik również można kupić na targu. Skompletowanie tych setów znacząco ułatwia nam granie. Dzięki niemu możemy spełnić kilka questów, które do tej pory były nieosiągalne. Przykładowo z pierścieniem Kate, który po zakończeniu daje nam 2 do siły.

Dochodzą dzięki niemu również prace:
- Wydobycie srebra (78% kasy + sztabki srebra)
- Misjonarze (61%expa 52% szczęścia)
- Polowanie na bajnoksy... znaczy bizony ;p (62% expa)
- Transportowanie amunicji (64% szczęścia)

Jest jeszcze kilka innych, które możemy wykonywać a tym samym zakończyć niektóre questy.

Naprawdę polecam set dżentelmena/tancerki. Otwierają przed nami nowe możliwości.

Kiedy odpowiednie dla nas prace zostaną odblokowane zaprzestajemy dawanie punktów w dowodzenie. Pozostaje nam już tylko szukać odpowiednich przedmiotów, rozdać odpowiednio statystyki i powoli ukierunkowywać się ku wymiataniu w fortach, które będzie naszym głównym źródłem doświadczenia

(Punkt drugi poradnika jest zarówno dla osób, chcących rozwinąć postać od początku jak również dla osób, które już grają i chcą przykładowo zrobić reskill pod forty)

2. Odpowiednie rozdanie statystyk i optymalny strój.

By odpowiednio rozdać statystyki musimy posiadać następujące przedmioty:

Atak:
  • szlachecki materiałowy kapelusz
  • brązowy krawat
  • brązowy płaszcz, jeśli mamy za mały lvl to czerwone ubranie
  • sandały
  • rakieta (jeśli nie mamy to tequila). Dla ludzi grających płcią piękną Parasol Kudrama.
  • osioł
  • ostry tomahawk (oczywiście jeśli ktoś posiada unikaty typu sztylet cody'ego czy rewolwer Allena to będą lepsze)

Obrona:
  • szlachecki materiałowy kapelusz
  • brązowy krawat
  • brązowy płaszcz lub alternatywa - indiańskie ubranie (tylko w połączeniu z mustangiem); zielone ubranie dla małych lvlów; czarna skórzana kurtka (wybór pozostawiam Wam, zależy czy chcecie mieć więcej hp czy większe bonusy - osobiście polecam najbardziej brązowy płaszcz a jak przykładowo dostaliśmy w pojedynku i nie mamy full hp to indiańskie ubranie + mustanga)
  • sandały
  • rakieta (jeśli nie mamy to tequila; w opcji indiańskie ubranie + mustang polecam laskę)
  • osioł lub mustang (w zależności od tego, którą opcję wybraliśmy)
  • ostry tomahawk (oczywiście jeśli ktoś posiada unikaty typu sztylet cody'ego czy rewolwer Allena to będą lepsze)

Teraz jak mają wyglądać punkty razem z założonym ekwipunkiem:

- dowodzenie - dowodzenie musi być w przedziale od 0 do 70, zależne jest to od tego jak dużo chcemy przeznaczyć w hp oraz od posiadanych przedmiotów. Generalnie musimy mieć tyle dowodzenia, aby wykonywać jakieś expowe prace - budowanie posiadłości czy też ochrona wozu osadników (przy dżentelmenie/tancerce dochodzą nowe) Na początku, aby się dorobić do odpowiedniego ekwipunku wspomnianego wyżej można dać trochę więcej (do 100-120) potem jak cele zostaną osiągnięte stopniowo reskillować w dół, przerzucając w hp.
- celowanie - przedział od 0 do 6, zależy od Was
- unik - przedział od 0 do 6, zależy od Was
- wytrzymałość - wszystko dajemy w siłę, więc nie trzeba dawać małych punktów
- chowanie się -przedział od 0 do 3, resztę da nam tomahawk, bądź indiańskie ubranie połączone z mustangiem w przypadku opcji "mniejsze hp"

Resztę punktów dajemy tylko i wyłącznie w HP Dawanie punktów jest teraz dużo łatwiejsze, ponieważ nie musimy się już ściśle trzymać progów na bonusy fortowe.

Tak wyglądają statystyki postaci na 63 lvlu , bez przedmiotów. Jestem w trakcie reskilla i zdejmuję punkty i daję w HP. Planuję pozostawić około 50 dowodzenia a resztę zdjąć, łącznie z celowaniem i unikiem. Nie ukrywam, że dalej uważam, iż hp to najważniejsza umiejętność w walkach fortowych. Bonusy należy ograniczyć do niezbędnego minimum. http://pl.weststats.com/Skillset/6a085acb4a5555225ec1e6e7a15785e0/

Prawda, że proste?

Nie oszukujmy się, ale wiele osób popełnia błędy we właściwym buildzie. Nadmierne kombinowanie z wyższymi bonusami nie ma większego sensu. Ten build jest stosowany przez wielu znanych mi wymiataczy fortowych i raczej żaden nie narzeka. Mam nadzieję, że dzięki temu skromnemu poradnikowi coraz więcej ludzi będzie wreszcie mogło odczuwać satysfakcję ze swojego udziału w bitwach fortowych.

Pozdrawiam serdecznie
Smoke
wersja z dnia 11.12.2010



Polecamy

Blog The West

Gazeta The West



     
 
Copyright © 2010 - 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie Grzegorz Hrynek | Kontakt | Cookies