Ostatnio na forum:

Forty Postać Prace/zawody/zestawy Opisy zadań Różności Aktualizacje i kontakt
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg
 
gry, online, mmorpg, rpg gry, online, mmorpg, rpg

04.07.2013 - Poprawiony Kalkulator Fortowy. Dopasowany do wersji TW 2.04.


Poruszanie się postaci

Zasady ogólneW trakcie walki


Ruch postaci. Zasady szczegółowy
Od pewnego momentu do systemu ruchów postaci weszło jeszcze kilka czynników a mianowicie możliwość rotacji oraz kolejność ruchu według rangi. To dosyć skomplikowało same zasady poruszania się po forcie choć generalnie nie stanowi większego utrudnienia.

Zasady kolejności poruszania się według rangi:
  • Pierwszy porusza się szeregowiec. Ale szeregowiec oddaje ostatni strzał
  • Drugi porusza się kapitan. Ale kapitan strzał oddaje przed szeregowcem
  • Jako ostatni porusza się generał ale za to pierwszy strzela.
Niby prosta zależność ale jeśli dowódca przydzieli zbyt dużo rang powyżej szeregowca będzie miał problem podczas walki. Dlaczego?
  • Nie rozpatrujemy tutaj systemu rotacji. To system nie podlegający zależnościom od rang.
    1. Przypadek pierwszy. Pada rozkaz. Kapitan schodzi z muru na trawę. Szeregowy wejdzie w miejsce kapitana.
      Ten rozkaz NIE zostanie wykonany
    2. Przypadek drugi. Pada rozkaz. Szeregowiec schodzi z muru. Kapitan wejdzie w miejsce szeregowca.
      Ten rozkaz zostanie wykonany
Dlaczego w przypadku pierwszym rozkaz nie zostanie wykonany a w drugim tak? Dlatego ponieważ najpierw wykona ruch szeregowiec. Szeregowiec będzie chciał wejść w miejsce w którym stoi kapitan. Dla szeregowca to miejsce jest jeszcze zajęte przez kapitana ponieważ szeregowiec rusza się zawsze jako pierwszy. Szeregowiec więc albo się nie ruszy jeśli nie będzie miejsca albo stanie w pierwszym wplnym miejscu poza miejscem wyznaczonym.
W przypadku drugim będzie wszystko dobrze. Szeregowiec jako pierwszy zejdzie z muru a na jego miejsce jako drugi wykonujący ruch wejdzie kapitan.
Ta sama relacja dotyczy powiązań na lini szeregowy - generał, kapitan - generał.

Ruchy stają się bardziej skomplikowane w momencie kiedy wykonywane są w obrębie postaci posiadających tą samą rangę. Weźmy np. szeregowca. Aby dokładnie przeanalizować sytuację posłużymy się przykładem który najlepiej w realnej walce nam to pokazuje. Mianowicie:

Dlaczego nikt nie zajął miejsca na bramie chociaż wszyscy trzymali tam strzałki a miejsca są puste
Na pewno niejednokrotnie zdarzyło się wielu graczom, że pomimo wskazania strzałki na mur czy wieżę, postać stała w miejscu jak zacarowana chociaż miejsce pozostało puste i nikt go nie zajął. Dlaczego tak się dzieje.

Liczy się kolejność wydania strzałek pzrez graczy.

Przypadek pierwszy.
Gracz na murze jako pierwszy daje strzałkę do wewnątrz fortu. Gracz na trawie dopiero jako drugi daje strzałkę na gracza na murze. Wtedy system ma zanotowane, że gracz na murze zejdzie z tego miejsca i robi je od razu jako wolne. W tym przypadku gracz z muru zejdzie do fortu a gracz z trawy wejdzie na mur.
Przypadek drugi.
Gracz na trawie daje ruch jako pierwszy na mur. System w tym momencie dla tego gracza ma zanotowane, że to miejsce jest zajęte. Gracz na murze daje strzałkę do wewnątrz fortu. Ale system dla gracza pierwszego cały czas trzyma informację, że miejsce na murze jest zajęte. Efekt jest taki jaki obserwuje się. Gracz z muru schodzi do fortu ale gracz z trawy nie wejdzie na mur ponieważ dla niego to miejsce było zajęte w trakcie wydawania polecenia.

Jak bezpiecznie kierować ludzi. Otóż - gracz na murze daje strzałkę do wewnatrz fortu. Gracz na trawie rówież daje strzałkę do wewnątrz fortu w miejsce za murem zaraz za docelowym. Efekt - gracz z muru zejdzie do fortu. Natomiast system ma powiedziane, że gracz z trawy chce wejść do środka fortu i skieruje go tam przez najbliższe wolne miejsce. A to najbliższe wolne miejsce będzie właśnie opuszczone na murze. W tym przypadku system dla gracza na trawie nie ma informacji o miejscach na murze. Puszcza go po prostu przez pierwsze wolne miejsce.

Ta sytuacja zdaża się przede wszystkim na dole fortu (mur i brama) w 90% tak to się własnie zachowuje. Na górnym murze ten system działa podobnie chociaż tam w większym stopniu można wejść na mur klikając na gracza będącego na nim.

I co jeszcze ważne. Będąc już w forcie nie wolno dawać strzałki od razu na flagę. Postać wtedy zachowuje się jak pijany zając. Potrafi latać po całym forcie nie wiedziec dlaczego. Będąc w forcie tzreba już poruszać się po jednym sektorze.

Podobny system działa jak chce się zająć jakiś sektor. To jest szczególnie widoczne. Np. cały sektor powiedzmy 8 strzela na jednego gracza w sektorze 23. Gracz pada a do sektora 23 wchodzi tylko np jedna bądź 3 osoby. Jest to spowodowane tym, że powiedzmy 15 ludzi strzelało i chciało się przesunąć ale nie mogło bo gracz w 23 jeszcze żył. Zostają więc na miejscu. Szesnasty gracz strzela i usypia delikwenta w 23. Wtedy wchodzi on już do zdobytego sektora. I do tego sektora wejdą już tylko Ci gracze którzy oddadzą strzał po uśpieniu tego w 23. Reszta nie wejdzie bo mieli już swoją kolejkę ruchu.



Polecamy

Blog The West

Gazeta The West



     
 
Copyright © 2010 - 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie Grzegorz Hrynek | Kontakt | Cookies